Meta tagi – czym są i do czego są używane?

Meta tagi są to znaczniki w sekcji head, opisują zawartość strony WWW. Pozwalają ustalić tytuł strony, jej opis, słowa kluczowe oraz kilka innych informacji. Występuje kilka typów meta tagów, lecz nie każdy ma wpływ na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach. Najważniejsze i najczęściej używane to:

Meta tag Content-Type
<meta https-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=utf-8″ />
Tag deklarujący kodowanie strony (znaki używane na stronie) oraz typ zawartości witryny. Powinien znajdować się na każdej stronie.

Tag Title
<title>Tworzenie stron internetowych</title>
Tag title zawiera tytuł strony/podstrony, ma duży wpływ na pozycję strony. Technicznie nie jest metatagiem, ale jest pod niego podciągany ponieważ towarzyszy meta tagowi description.

Meta tag Description
<meta name=”description” content=”Tworzenie i optymalizacja stron internetowych” />
Meta tag zawiera opis/streszczenie strony o długości do 200-250 znaków zawierający słowa kluczowe. Powinien nawiązywać do zawartości strony/podstrony. Wyświetla się w wynikach wyszukiwania pod tytułem strony, dlatego powinien być tak skonstruowany, żeby zachęcał użytkownika do odwiedzenia strony. Nie wpływa na pozycję strony ale dobrze skonstruowany wpływa na zwiększenie liczby odwiedzin.

Przykład:

Tag description oznaczony szarym kolorem

Tag description oznaczony szarym kolorem

Meta tag Keywords
<meta name=”keywords” content=”tworzenie stron www, optymalizacja stron www” />
Meta tag powinien zawierać do 15 krótkich fraz najbardziej zbliżonych tematyce strony/podstrony, najlepiej takie, które będą wpisywane przez użytkowników w celu wyszukania informacji na stronie. Nie wpływa na pozycję strony.

Meta tag Robots
<meta name=”robots” content=”index, follow” />
Tag służy do sterowania procesem indeksowania strony. Wartości które może tag przyjąć to:
„index, follow” lub „all” – indeksowanie wszystkiego,
„noindex, nofollow” lub „none” – wyłączenie indeksowania wszystkiego,
„index” – indeksowanie strony,
„noindex” – wyłączenie indeksowania strony,
„follow” – indeksowanie linków na stronie, w celu późniejszego odwiedzenia przez roboty,
„nofollow” – wyłączenie indeksowania linków

Meta tagi typowe dla wyszukiwarki Google:
<meta name=”googlebot” content=”…, …” />
Działa tak samo jak meta tag robots, z taką różnicą, że jest przeznaczony dla wyszukiwarek typowych dla Google.

<meta name=”google” content=”nositelinkssearchbox” />
Blokuje w wyszukiwarce Google pole wyszukiwania bezpośrednich linków do witryny.

<meta name=”google” content=”notranslate” />
Zablokowanie możliwości tłumaczenia strony na inne języki.

<meta name=”google-site-verification” content=”…” />
Weryfikuje własność strony. Po zweryfikowaniu właściciel strony uzyskuje dostęp do prywatnych danych za pomocą wyszukiwarki Google. Za pomocą narzędzia Search Console może wykonać na niej działania takie jak: prośba o ponowną indeksację strony, błędy w indeksowaniu czy sprawdzanie statystyk dotyczących popularności strony w Google.

<meta https-equiv=”refresh” content=”…;url=…” />
Służy do przeniesienia użytkownika na inny adres URL po upływie jakiegoś czasu. Nie jest obsługiwany przez wszystkie przeglądarki, dlatego zalecane jest stosowanie przekierowania 301 za pomocą pliku .htaccess.

Istnieje wiele innych meta tagów, ale aktualnie nie mają wpływu na pozycjonowanie strony, a w związku z tym nie warto umieszczać ich na stronie według zasady „im mniej kodu tym lepiej”.

Zapisz

Zapisz

Kategoria: Tagi: